پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
7443
-
الف
+

صحبت‌های مجریان آی‌فیلم در ده سالگی این شبکه

به مناسبت ده سالگی شبکه آی‌فیلم، پای صحبت‌های مجریان این شبکه نشستیم.

به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس شبکه آی‌فیلم، پای صحبت سه تن از مجریان این شبکه یعنی «مجید افشاری»، «کیمیا گیلانی» و «سامسون باغستانیان» و خاطرات آنها از همکاری با این شبکه نشستیم. 

به گزارش آی‌فیلم، مجید افشاری مجری برنامه «شما و آی‌فیلم» که این روزها سومین فصلش روی آنتن است، گفت: «من در این برنامه تک‌گویی می‌کنم و مونولوگ دارم، خودم هستم و یک دوربین. شاید بخش عمده‌ای از اجرای من به متن بازگردد. سعی می‌کنیم متن‌هایی که برمی‌گزینیم دارای ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی باشد که به تکرار و یکنواختی نرسیم».

وی در ادامه افزود: «ما در «شما و آی‌فیلم» گاهی با پیام‌های رسیده از طرف مردم هم شوخی می‌کنیم. در اینجا باید خیلی مراقب باشیم که هم جنبه کمدی به کار بدهیم و هم خدای ناکرده به کسی برنخورد. کمدی‌مان هم نباید لوس شود. از طرف دیگر، چون با مخاطبانی در شبکه آی‌فیلم مواجه هستیم که اهل تماشای فیلم و سریال هستند، بسیاری از مسائل مطرح شده در برنامه به همین حوزه‌ها برمی‌گردد. گاهی به فضاهای علمی نزدیک می‌شویم، گاهی سیاسی و گاهی هم فرهنگی و همین تفاوت‌ها، اجراهای متنوعی را هم می‌طلبد».

افشاری درباره بازخوردهای این برنامه نیز گفت: بازخوردها تا به امروز خوب بوده است. در عین حال، گاهی درباره سوژه برنامه حرف دارند و نظراتشان را بیان می‌کنند. خود برنامه «شما و آی‌فیلم» هم سامانه پیامکی دارد و در عین حال، سایت شبکه آی‌فیلم هم امکان نظردهی را فراهم کرده است.

یکی از مسابقات تلویزیونی پرطرفدار رسانه ملی، «نما به نما» است که از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود و از جمله برنامه‌‌های پُرمخاطب این شبکه نیز به حساب می‌آید. این برنامه مخاطب‌محور از آغاز تولید تا به امروز مجریان زیادی را به خود دیده که کیمیا گیلانی یکی از آنهاست. این مجری معتقد است، زنده بودن مسابقه «نما به نما» باعث افزایش جذابیت و چالش‌ در اجرای آن می‌شود و تاکید می‌کند که برنامه زنده حال و هوای دیگری دارد.

گیلانی درباره نحوه دعوت شدنش برای اجرای مسابقه «نما به نما» گفت: «مدتی از اجرا فاصله گرفته بودم. برای شروع مجدد فعالیت، دوست داشتم با یک رویکرد جدید به این کار ورود کنم. قبلاً بیشتر برای کودکان و نوجوانان مسابقه اجرا کرده بودم و حالا دلم می‌خواست که برای بزرگسالان هم کار کنم. آقای محمودی، تهیه کننده «نما به نما» به شکل اتفاقی، مرا روی آنتن شبکه سلامت دیده بودند و پیام دادند و دعوت به همکاری کردند. من خودم قبلاً «نما به نما» را دیده بودم و می‌دانستم که هم خیلی پر بیننده است و هم به نوع اجرای من می‌خورد. با افتخار پذیرفتم و خوشبختانه آنقدر حال و هوای این مسابقه و پشت صحنه‌اش خوب است که اگر قرار بر ساخت سری جدید آن هم باشد تا جایی که فرصت داشته باشم و بتوانم در مسابقه خواهم بود».

وی درباره مورد جالبی که چندی پیش هنگام اجرای برنامه و اهدای جایزه به یکی از شرکت کنندگان مسابقه «نما به نما» اتفاق افتاد و بسیار هم در فضای مجازی پربیننده شد، گفت: «در آن لحظه واقعاً غافلگیر شده بودم اما باید به عنوان مجری سریع فکر می‌کردم و تصمیم می‌گرفتم که چه واکنش و برخوردی مناسب است. در مجموع، از این دست اتفاقات جالب در مسابقه «نما به نما» زیاد داشته‌ایم. در مسابقات سایر شبکه‌ها هم چنین اتفاقاتی برایم افتاده است. مثلا در برنامه زنده شبکه پنج که از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پخش می‌شد، روی سن را پر از بادکنک کرده بودند و من هم جلوتر آمدم تا به مردم نزدیکتر باشم که یک لحظه دیدم روی هوا هستم و فقط شانس آوردم که به پایین سن پرتاب نشدم».

گیلانی در پایان درباره نوع اجرایش توضیح داد: «من در اجرا سبک شاد را دوست دارم و ریتم زندگی و کارم تند است. دوست دارم در اجرای مسابقه هم این گونه باشم. از بازخوردها متوجه می‌شوم که این نوع اجرا برای قشر جوان ما جذاب است، چرا که یک نفر مثل خودشان را می بینند که پر انرژی است و نصیحت هم نمی کند».

سومین مجری ما در این گزارش، سامسون باغستانیان یا سامسون سیز است که تا ۱۷ سالگی چیزی از زبان فارسی نمی‌ دانسته، اما پس از اشتغال در شبکه پرس تی‌وی و ساکن شدن در ایران، این زبان را به خوبی فرا گرفته و حالا به خوبی فارسی را صحبت می‌کند. او هم‌اکنون مجری برنامه «شما و آی‌فیلم» کانال آی‌فیلم انگلیسی است و به گفته وی، این برنامه مخاطبان زیادی در آفریقا  به خصوص در آفریقای شمالی دارد و همچنین از کشورهای اروپایی مثل کشور انگلستان هم مخاطب دارد. 

سامسون باغستانیان درباره ورودش به ایران و اجرای برنامه «شما و آی‌فیلم» می‌گوید: «در خرداد ۹۱ برای فعالیت در شبکه پرس تی‌وی از انگلستان به ایران آمدم و ساکن شدم. یکی دو سال در پرس تی‌وی دبیر بخش خبر بودم. یک مدتی هم در برنامه «ایران» به نقاط مختلف ایران سفر کردم و جذابیت‌های این مناطق را معرفی کردم. بعدش مجری برنامه‌های ورزشی شدم. در این بین، همیشه کانال آی‌فیلم انگلیسی را دنبال می‌کردم و برنامه‌ها و سریال‌هایش را می‌دیدم. یکی از دوستان که از سابقه و فعالیت من در پرس تی‌وی خبر داشت تماس گرفت و پرسید آیا دوست داری اجرای چنین برنامه‌ای را در آی‌فیلم انگلیسی بر عهده بگیری؟ از آنجا که خودم به حوزه‌های فرهنگی و به خصوص سینما و تلویزیون خیلی علاقه دارم، این کار را پذیرفتم و به «شما و آی‌فیلم» ملحق شدم».

او ادامه می‌دهد: «شما و آی‌فیلم راحت‌‌ترین برنامه‌ای است که اجرا می‌کنم. در برنامه‌های قبلی که اجرایشان را بر عهده داشتم یکسری چهارچوب‌ها و خطوط را برای اجرا مشخص کرده بودند؛ اما در «شما و آی‌فیلم» دستم برای اجرا باز است».

در پایان، سامسون باغستانیان درباره تسلطش به زبان فارسی گفت: «از زمانی که به زبان فارسی مسلط شده‌ام، آنقدر سرم شلوغ است که حتی فرصت نمی‌کنم یک سریال را به طور کامل ببینم. با این حال، بسیار پیگیر موضوعاتی هستم که در برنامه قرار است مطرح شوند. سعی می‌کنم حتما درباره موضوعی که قرار است در برنامه مطرح شود از قبل مطالعه داشته باشم».

ا.ا/ ا.ز

نظر شما
ارسال نظر